Poradna pro lidi v tísni Hradec Králové, § 37 - Odborné sociální poradenství

Služba naplňuje potřebu:
  • Poradit
  • Rada - dluhy, finance
  • Rada - mezilidské vztahy

Území, na kterém je služba poskytována

Terénní / Ambulantní: Hradec Králové

Komu je služba určena

  • Osoby v krizi
  • Osoby u nichž dochází k ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby

Věkové skupiny

  • 19+ let

Kontaktní údaje na službu

  • Identifikátor sociální služby: 2886510
  • Druh sociální služby: § 37 - Odborné sociální poradenství
  • Adresa: Kotěrova 847,50003 Hradec Králové
  • Telefon: 777 737 612
  • E-mail: plt@charitahk.cz
  • Web: http://www.charitahk.cz/

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Osoby starší 18 let žijící v královéhradeckém kraji, kteří se ocitají v nepříznivé sociální situaci, kterou nedokáží řešit sami, ani s pomocí svých blízkých. Jedná se o:

  • osoby v krizi (osoby, které mají dluhy či jsou takto ohroženi, osoby s nestabilitou v rodinných či jiných vztazích, osoby, které potřebují občansko-právní poradenství, pozůstalí)
  • oběti trestných činů

2. Smysl, poslání a cíl služby

POSLÁNÍ

Poskytujeme důvěrnou, bezplatnou pomoc a poradenství. Nabízíme podporu a doprovázení lidem v těžké životní situaci, kterou aktuálně (v tuto chvíli) nedokáží řešit sami.

 

CÍLE

  • klient/ka zná svá práva a povinnosti, ví, co pro danou situaci může udělat, orientuje se v situaci a rozumí souvislostem
  • klient/ka má informace o možných dopadech a rizicích řešení, zná postup, ví, co bude následovat
  • klient/ka ví, jaké další služby může využívat a na koho se obrátit, zná návazné služby
  • klient/ka, získal(a) schopnost či dovednost jak svou situaci samostatně či s podporou pracovníka řešit
  • klient/ka zná své kompetence, je zorientovaný(á) ve vnitřních či vnějších podporách

3. Nabízené činnosti

 Zajišťujeme poradenství v těchto oblastech:

  • řešení dluhů
  • poradenství obětem trestného činu či těm, kteří se cítí být takto ohroženi
  • řešení situací týkající se oblasti občanských práv:
    • rodinné právo
    • dědictví
    • situaci spjatou s bydlením, např. nájemními vztahy, věcná břemena, problematika trvalého pobytu aj.
  • zorientování v systému soc. dávek
  • poradenství v oblasti pracovního práva, zejména:
    • vznik, změny a skončení pracovního poměru
    • pracovní podmínky mladistvých a žen v těhotenství
    • odpovědnost zaměstnanců za škodu

Současně poskytujeme psychologické poradenství:

  • Krizová intervence
  • Podpůrná terapie

Neposkytujeme zastupování klientů v řízení před soudy nebo jiné právní služby, jejichž poskytování podléhá zákonu č. 85/1996 Sb. o advokacii. Služby sociálně právního poradenství jsou poskytovány pouze formou poradenství, to znamená za aktivní účasti klienta.

4. Specifika služby

ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

Pracovníci Poradny při práci s klienty dodržují tyto zásady:

  • mlčenlivost – pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí a bez souhlasu klienta neposkytují žádné informace nikomu jinému
  • diskrétnost – pracovníci zachovávají ohleduplný přístup, jak ve vztahu k osobě klienta, tak ke sdělovaným či poptávaným informacím
  • partnerství – pracovníci vytváří takové podmínky, aby klient mohl uplatnit v průběhu poskytování služby vlastní vůli a sám zvolit postup, a to s porozuměním důsledku své volby. Pomáhají s návrhem řešení situace klienta, rozhodnutí zůstává vždy na něm;
  • nestrannost – při společné práci pracovníci respektují názory, smýšlení a přesvědčení klienta, bez hodnocení jeho minulosti. Poskytují informace nezávisle na dalších institucích a organizacích.

 

Tyto činnosti jsou poskytovány zdarma dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. V rámci poskytování služby PLT nenahrazujeme běžně dostupné veřejné služby a instituce. Snažíme se o to, aby naopak klient (zájemce) mohl takové služby využívat.

Od uživatelů služby očekáváme:

  • včasný příchod na dohodnuté schůzky, pozdní příchod o více než 20 minut (bez upozornění) vede ke zrušení konzultace:
    • o   omluvení pozdního příchodu či zrušení konzultace ze strany klienta je možné na tel. 777 737 612, mailem:plt@chritahk.cz
  • Aktivní spolupráci s pracovníky poradny·     

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Úterý  :  08:00-16:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání
      Středa  :  08:00-17:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání; 16:00-17:00 pouze objednaní klienti
      Pondělí  :  08:00-18:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání; 16:00-18:00 pouze objednaní klienti
      Čtvrtek  :  08:00-16:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání
      Pátek  :  08:00-12:00  -  bez objednání
  •  
  • Ambulantní
    • Úterý  :  08:00-16:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání
      Středa  :  08:00-17:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání; 16:00-17:00 pouze objednaní klienti
      Pondělí  :  08:00-18:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání; 16:00-18:00 pouze objednaní klienti
      Čtvrtek  :  08:00-16:00  -  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 - bez objednání
      Pátek  :  08:00-12:00  -  bez objednání
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

ANO

Poradna se nachází ve zvýšeném přízemí řadového domu staré zástavby v blízkosti centra města. Je v dobré dostupnosti MHD. Vstup do prostor není bezbariérový, schody nejsou vybaveny nájezdní plošinou pro kočárek či invalidní vozík. Poradna disponuje čekárnou, kuchyňkou a WC pro klientky (bezbariérové). Pracovníci Poradny své služby poskytují ve 2 konzultačních místnostech, zároveň disponují 1 kanceláří. 

Název poskytovatele

Oblastní charita Hradec Králové

IČ poskytovatele

45979855

Kontaktní údaje na poskytovatele