sociální rehabilitace, § 70 - Sociální rehabilitace
- Aktivizovat, posílit, najít vlastní schopnosti
- Podpořit při hospodaření s penězi a zajištění chodu domácnosti
Území, na kterém je služba poskytována
Terénní / Ambulantní: Hradec Králové
Komu je služba určena
- Osoby s chronickým duševním onemocněním
Věkové skupiny
- 19_64 let
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 8779959
- Druh sociální služby: § 70 - Sociální rehabilitace
- Adresa: Jižní 870,50003 Hradec Králové
- Telefon: 734304735
- E-mail: bozena.sediva@pdzvymenik.cz
- Web: www.pdzvymenik.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Služba je určena lidem se zkušeností s duševním onemocněním s bydlištěm v Královéhradeckém kraji, kteří potřebují podporu při hledání nebo udržení zaměstnání.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním služby sociální rehabilitace ve Výměníku je připravovat klienta na zaměstnání buď na volném trhu práce, nebo na chráněném pracovním místě.
Cílem sociální rehabilitace je dosáhnout u klienta schopností běžného sociálního fungování, obnovení nebo rozvoje schopností v různých společenských situacích, uspokojovat své potřeby a práva a maximálně se zapojovat do společenského života. Klient je podporován při rozvoji sociálních a pracovních dovedností vedoucích k začlenění do společnosti a uplatnění se na chráněném nebo volném pracovním trhu. V rámci sociální rehabilitace se klienti učí s podporou pracovat s projevy onemocnění tak, aby je co nejméně omezovaly v běžném fungování. Sociální rehabilitace má vést k větší samostatnosti klienta.
Klient si osvojí pracovní postupy, které dosud neovládal. Klient je podporován při rozvíjení a posilovaní pracovních kompetencí.
Klient dokáže pracovat vyšším tempem a delší časové období než před poskytováním služby. Klient je podporován při zvyšování pracovní výkonnosti.
Klient zlepší své dovednosti mezilidské komunikace a asertivního jednání. Klient je podporován při zlepšování sociálních dovedností.
Klient lépe pečuje o vlastní osobu (alespoň tak, že to není na překážku pracovnímu uplatnění). Klient je podporován při udržování či rozvíjení schopností péče o vlastní osobu.
Klient se naučí pracovat s projevy onemocnění tak, aby ho v práci co nejméně omezovaly. Klient se orientuje na pracovním trhu a je samostatný v hledání zaměstnání.
Spolupracující zaměstnavatel je podporován v procesu přijetí, začlenění a udržení zaměstnaní klienta.
3. Nabízené činnosti
Nácvik dovedností pro zvládání péče zahrnuje rozvíjení soběstačnosti, které se provádí v oblastech, které klient uplatní zejmená při hledání zaměstnání: oblékání a péče o vzhled, hygienické návyky a denní režim.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím je zajištěno možností účasti na veřejných akcích pořádaných Výměníkem, dále kontaktem s veřejností v prostředí sociálního podniku, exkurze do jiných provozů či podpora při kontaktu s potenciálními zaměstnavateli.
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti jsou zaměřeny především na práci se zdravotním omezením s ohledem na společenské normy, vztahy a komunikaci v kontextu pracovního prostředí (krizové plánování, podpora ve zdravotním stavu, edukace o nemoci). Klienti jsou motivováni k rozvoji vlastního potenciálu - jak pracovního tak i tvůrčího. V rámci administrativního provozu mají klienti možnost získat zkušenosti z reálného pracovního prostředí, a také jsou informování o pracovních postupech a produktech. Dále se provádí činnosti, které jsou spojené se získáním nebo udržením zaměstnání - nácvik komunikace se zákazníky, nácvik pravidelné docházky, nácvik počítačových dovedností, spolupráce v týmu, organizace pracovního dne. Provádí se nácvik chování v kolektivu, nácvik jednání s budoucím zaměstnavatelem, společné akce a aktivity v komunitě vedoucí ke zlepšení mezilidské komunikace, asertivního jednání a podobně. V terénní formě poskytování služby se jedná zejména o doprovody na pracovní pohovy a podporu při jednání se zaměstnavateli na volném i chráněném trhu práce.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí se zaměřuje na dobrou informovanost uživatelů o pracovně - právních vztazích a jejich právech v této oblasti.
4. Specifika služby
Sociální rehabilitace ve Výměníku nabízí ucelený systém podpory klienta v oblasti zaměstnávání. Nabízí čtyři vzájemně se doplňující programy:
nácviky konkrétních činnosti jako příprava na pracovní místo,
podpora udržení zaměstnání na chráněných pracovních místech Výměníku,
podpora při zhoršení zdravotního stavu,
provázení klienta na trhu práce.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Úterý : 07:00-19:00 Středa : 07:00-19:00 Pondělí : 07:00-19:00 Čtvrtek : 07:00-19:00 Pátek : 07:00-19:00
-
-
Ambulantní
-
Úterý : 07:00-19:00 Středa : 07:00-19:00 Pondělí : 07:00-19:00 Čtvrtek : 07:00-19:00 Pátek : 07:00-19:00
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBAFakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NEslužba není bezbariérová, v objektu je pouze schodiště (není výtah) přístupné přes hlavní vchod společný pro všechny podnájemníky v objektu
Název poskytovatele
Péče o duševní zdraví - Výměník, z.s.
IČ poskytovatele
71238514
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Mladých 325,53009 Pardubice
- Telefon: 602606880
- E-mail: pavel.kamp@pdzvymenik.cz
- Web: www.pdzvymenik.cz