Chráněné bydlení RIAPS, § 51 - Chráněné bydlení
- Dovézt, připravit jídlo
- Zajistit hygienu a podmínky pro hygienu
- Dohled během dne
- Pomoci s oblékáním
Území, na kterém je služba poskytována
Trutnov
- Kapacita počet uživatelů v jeden okamžik: 1
- Kapacita počet lůžek: 5
- Kapacita počet uživatelů/ intervencí: 5
Komu je služba určena
- Osoby s chronickým duševním onemocněním
Věkové skupiny
- 18+ let
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 1154445
- Druh sociální služby: § 51 - Chráněné bydlení
- Adresa: Procházkova 818,54101 Trutnov
- Telefon: 725720375
- E-mail: lucie.skalska@riaps.cz
- Web: www.soltrutnov.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Osobám, které v důsledku svého chronického duševního onemocnění mají sníženou soběstačnost a nemohou bez podpory samostatně bydlet a žít. Jde současně o osoby, které nemají dostatek možností podpory při kompenzaci důsledků svého onemocnění v běžné komunitě. Další podmínkou je zde věk 18 + a zdravotní stav, který umožňuje poskytování sociální služby. Zdravotní stav klient prokazuje lékařskou zprávou.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním je prostřednictvím pobytové sociální služby pomoci osobám s chronickým duševním onemocněním uchovat možnost žít v běžné komunitě a podpořit jejich soběstačnost a sociální integraci.
Cíle:
Pomocí jednotlivých činností uchovat možnost bydlet a žít v běžné komunitě. Rozvíjet zkušenosti, dovednosti a soběstačnost tak, aby klient mohl získat nové kompetence, které by mu v budoucnosti umožnily žít s menší mírou podpory. Napomáhat sociální integraci osob s duševním onemocněním a předcházet jejich sociální exkluzi.
3. Nabízené činnosti
Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
Poskytovatel napomáhá klientům při zajištění stravy ( společný nákup, příprava stravy, ev. pomoc zprostředkování dovozu některého z jídel )
Poskytnutí ubytování
Poskytovatel ve svém objektu k tomu určeném poskytuje ubytování na dobu maximálně 24 měsíců. V indikovaných případech ( klientův stav nadále vyžaduje vysokou míru podpory, nedošlo ve vztahu k důsledkům onemocnění k rozvoji dovedností, není možné posunout klienta do samostatnější formy bydlení, …. může být smlouva prodloužena, a to i opakovaně )
Pomoc při zajištění chodu domácnosti
Poskytovatel zajišťuje pomoc při zajištění chodu domácnosti, a to tak, aby mohly být kompetence klientů uchovány, resp. dále rozvíjeny. Průběžně mapuje potřebnou míru pomoci.
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Poskytovatel pomáhá při osobní hygieně, a to zejména podporou dostatečné pozornosti klientů této oblasti, edukací, motivací k uchování a rozvoji dovedností v této oblasti.
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
Poskytovatel poskytuje či zprostředkovává poskytování výchovných, vzdělávacích a aktivizačních činností. Mapuje a podporu zájmy klienta a snaží se ho získat pro nejrůznější aktivity, které by mohly přispět k rozvoji osobnosti, spokojenosti, kvality života.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Poskytovatel zprostředkovává kontakt klientů se společenským prostředím. Podporuje udržení či obnovení komunikace s rodinou, motivuje a povzbuzuje klienta k účasti na různých typech aktivit, navazování dalších sociálních vztahů obecně, .. tak, aby mohlo dojít k co nejvyšší míře sociální integrace klienta.
Sociálně terapeutické činnosti
Poskytovatel poskytuje či zprostředkovává poskytování sociálně terapeutických činností. Jde zejména o opakované rozhovory, mapování a podpora rozvoji zájmů a aktivit, nácvik dovedností, které mohou vést ke zvýšení sebevědomí, rozvíjení vztahů a dovedností, a tím i míry zapojení klienta do běžné komunity
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Poskytovatel pomáhá klientům při uplatňování jejich práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, jde např. o pomoc při jednání s úřady, institucemi, doprovody a účast při jednání, pomoc při podávání žádostí, získávání potřebných informací v oblastech zájmu klienta, apod. Důležitou součástí je také zvyšování povědomí klientů o jejich právech.
4. Specifika služby
Chráněné byty jsou bariérové pro osoby s pohybovým handicapem (schody).
Žadatelé mohou kontaktovat službu telefonicky a dohodnout si schůzku se sociálním pracovníkem u něho v domácnosti.
Časový rozsah poskytování služeb
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBA
Ubytování - plná částka dle smlouvy
Poskytnutí stravy či pomoc při zajištění stravy – dle reality.
Pomoc při zajištění chodu domácnosti – služba je hrazena klientem dle reálného počtu minut doby poskytování služby, nejvýše však do výše jeho příspěvku na péči.
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu - služba je hrazena klientem dle reálného počtu minut doby poskytování služby, nejvýše však do výše jeho příspěvku na péči.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí- služba je hrazena klientem dle reálného počtu minut doby poskytování služby, nejvýše však do výše jeho příspěvku na péči.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
NENázev poskytovatele
Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov
IČ poskytovatele
195201
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Procházkova 818,54101 Trutnov
- Telefon: 499 811 214, 731 441 252
- E-mail: j.totkova@soltrutnov.cz
- Web: www.soltrutnov.cz