Dětské krizové a terapeutické centrum NOMIA, § 60 - Krizová pomoc
Území, na kterém je služba poskytována
Terénní / Ambulantní: Hradec Králové
Komu je služba určena
- Osoby v krizi
Věkové skupiny
- 0_20 let
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 2757263
- Druh sociální služby: § 60 - Krizová pomoc
- Adresa: třída Edvarda Beneše 575,50012 Hradec Králové
- Telefon: 606 824 104
- E-mail: poradna@nomiahk.cz
- Web: www.nomiahk.cz
Další adresy služby
- Adresa: Ulrichovo náměstí 762,50002 Hradec Králové
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
- Děti a studenti do 20 let v krizi (v situaci ohrožení zdraví nebo života, kdy oni sami přechodně mohou řešit svou situaci vlastními silami)
- Rodiče nebo jiní rodinní příslušníci pečující o děti a studenty do 20 let v krizi (kdy si nevědí rady, či nemohou řešit ohrožující situaci dítěte vlastními silami)
2. Smysl, poslání a cíl služby
Poslání služby
Posláním Dětského krizového a terapeutického centra NOMIA (dále jen DKTC) je pomoci zastavit násilí na dětech a mladistvých, zmírnit jeho dopady a přispět ke zkvalitnění života ohrožených dětí a mladistvých ve společnosti. Pomoci orientovat společnost k trvalým morálním hodnotám, které podporují zdravý psychosociální vývoj dětí a mladistvých, udržují lidskou důstojnost a vzájemné soužití v úrovni lásky a respektu. Tento cíl chceme naplnit za pomocí týmu našich odborníků psychologů, psychoterapeutů a sociálních pracovníků, kteří mají v oblasti práce s rodinou bohaté zkušenosti a používají ve své práci nejmodernější, osvědčené metody.
Cíle služby
Cílem DKTC je ochránit děti a mladistvé, kteří jsou nebo byli vystaveni násilí a jiným psychopatologickým jevům. Vhodným působením odborné psychologické a sociální práce stabilizovat jejich psychický stav s ohledem na jejich další zdárný psychosociální vývoj. Dalším neméně důležitým cílem DKTC je působit v oblasti prevence násilí na dětech a mladistvých.
3. Nabízené činnosti
Nabízené činnosti
a) Sociálně terapeutické činnosti:
- krizová intervence: navození pocitu úlevy, podpory a bezpečí, které vede ke stabilizaci klienta;
- psychoterapie: individuální, párová, rodinná;
- psychologické poradenství: poskytneme poradenský rozhovor s odborníkem – psychologem, psychoterapeutem, k podání rad, inspirací a návodů možných řešení ke zlepšení situace nebo nalezení možné cesty řešení;
- psychoedukace: osvětlení psychologických mechanismů chování a prožívání klienta a jeho blízkých zasažených násilím; osvětlení dopadů násilí na psychosociální vývoj dětí i dospělých;
- psychodiagnostika.
b) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- doprovod: podpora klienta formou fyzické přítomnosti našeho pracovníka při kontaktu s různými úřady a institucemi (Policie ČR, OSPOD, soudy);
- bydlení: pomoc při zajištění pobytu ve zdravotnických a sociálních zařízeních – pomoc při zajištění ubytování v azylovém domě, pomoc při dojednání hospitalizace na psychiatrickém oddělení, zajištění pobytu v SVP, ZDVOP, zařízení poskytující krizová lůžka;
- základní právní a trestně-právní poradenství.
4. Specifika služby
Zásady poskytování sociální služby
DKTC poskytuje své služby dle § 60 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a v souladu se zněním zákona č. 359/1999 Sb. o sociálně-právní ochraně dětí ve znění pozdějších předpisů. Poskytované služby naplňují standardy kvality sociálních služeb.
- Nezávislost: Při jednání s klientem postupujeme nezávisle na svých postojích a názorech v oblasti politiky, světového názoru, vztahu k jednotlivým skupinám obyvatel, osobnosti klienta, postojích zřizovatele organizace a případných dárců, státních či jiných organizacích apod.
- Nestrannost: Poskytujeme služby všem klientům bez ohledu na rozdíl rasy, pohlaví, postižení, sexuální orientace, politické příslušnosti, světonázorové orientace, sociálního statusu apod.
- Diskrétnost: Považujeme všechna sdělení klientů za důvěrná. Respektujeme požadavek klienta, aby rozhovor probíhal v soukromí mimo doslech a dohled jiných osob. Klient má právo na zachování anonymity.
- Bezplatnost: Služby poskytované klientům jsou bezplatné.
- Respekt: Respektujeme právo klienta na informace, vyjádřit své přání, potřeby, názory, postoje a rozhodnutí klienta. Respektujeme právo klienta odmítnout nabízenou službu nebo odstoupit od ní bez uvedení důvodu.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Pátek : 8:00-12:00 - a po domluvě 12:00 - 18:00 Pondělí : 8:00-12:00 - a po domluvě 12:00 - 18:00 Úterý : 8:00-12:00 - a po domluvě 12:00 - 18:00 Středa : 8:00-12:00 - a po domluvě 12:00 - 18:00 Čtvrtek : 8:00-12:00 - a po domluvě 12:00 - 18:00
-
-
Ambulantní
-
Pátek : 8:00-16:00 - pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání Pondělí : 8:00-16:00 - pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání Úterý : 8:00-16:00 - pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání Středa : 8:00-16:00 - pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání Čtvrtek : 8:00-16:00 - pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBAFakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
NOMIA, z.ú.
IČ poskytovatele
03087379
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: třída Edvarda Beneše 575,50012 Hradec Králové
- Telefon: 606824104
- E-mail: projekty@nomiahk.cz
- Web: www.nomiahk.cz