Dětské krizové a terapeutické centrum NOMIA, § 60 - Krizová pomoc

Služba naplňuje potřebu:

Území, na kterém je služba poskytována

Terénní / Ambulantní: Hradec Králové

Komu je služba určena

  • Osoby v krizi

Věkové skupiny

  • 0_20 let

Kontaktní údaje na službu

  • Identifikátor sociální služby: 2757263
  • Druh sociální služby: § 60 - Krizová pomoc
  • Adresa: třída Edvarda Beneše 575,50012 Hradec Králové
  • Telefon: 606 824 104
  • E-mail: poradna@nomiahk.cz
  • Web: www.nomiahk.cz

Další adresy služby

  • Adresa: Ulrichovo náměstí 762,50002 Hradec Králové

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

  • Děti a studenti do 20 let v krizi (v situaci ohrožení zdraví nebo života, kdy oni sami přechodně mohou řešit svou situaci vlastními silami)
  • Rodiče nebo jiní rodinní příslušníci pečující o děti a studenty do 20 let v krizi (kdy si nevědí rady, či nemohou řešit ohrožující situaci dítěte vlastními silami)

2. Smysl, poslání a cíl služby

Poslání služby

Posláním Dětského krizového a terapeutického centra NOMIA (dále jen DKTC) je pomoci zastavit násilí na dětech a mladistvých, zmírnit jeho dopady a přispět ke zkvalitnění života ohrožených dětí a mladistvých ve společnosti. Pomoci orientovat společnost k trvalým morálním hodnotám, které podporují zdravý psychosociální vývoj dětí a mladistvých, udržují lidskou důstojnost a vzájemné soužití v úrovni lásky a respektu. Tento cíl chceme naplnit za pomocí týmu našich odborníků psychologů, psychoterapeutů a sociálních pracovníků, kteří mají v oblasti práce s rodinou bohaté zkušenosti a používají ve své práci nejmodernější, osvědčené metody.

Cíle služby

Cílem DKTC je ochránit děti a mladistvé, kteří jsou nebo byli vystaveni násilí a jiným psychopatologickým jevům. Vhodným působením odborné psychologické a sociální práce stabilizovat jejich psychický stav s ohledem na jejich další zdárný psychosociální vývoj. Dalším neméně důležitým cílem DKTC je působit v oblasti prevence násilí na dětech a mladistvých.

3. Nabízené činnosti

Nabízené činnosti

a) Sociálně terapeutické činnosti:

  • krizová intervence: navození pocitu úlevy, podpory a bezpečí, které vede ke stabilizaci klienta;
  • psychoterapie: individuální, párová, rodinná;
  • psychologické poradenství: poskytneme poradenský rozhovor s odborníkem – psychologem, psychoterapeutem, k podání rad, inspirací a návodů možných řešení ke zlepšení situace nebo nalezení možné cesty řešení;
  • psychoedukace: osvětlení psychologických mechanismů chování a prožívání klienta a jeho blízkých zasažených násilím; osvětlení dopadů násilí na psychosociální vývoj dětí i dospělých;
  • psychodiagnostika.

b) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  • doprovod: podpora klienta formou fyzické přítomnosti našeho pracovníka při kontaktu s různými úřady a institucemi (Policie ČR, OSPOD, soudy);
  • bydlení: pomoc při zajištění pobytu ve zdravotnických a sociálních zařízeních – pomoc při zajištění ubytování v azylovém domě, pomoc při dojednání hospitalizace na psychiatrickém oddělení, zajištění pobytu v SVP, ZDVOP, zařízení poskytující krizová lůžka;
  • základní právní a trestně-právní poradenství.

4. Specifika služby

Zásady poskytování sociální služby

DKTC poskytuje své služby dle § 60 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a v souladu se zněním zákona č. 359/1999 Sb. o sociálně-právní ochraně dětí ve znění pozdějších předpisů. Poskytované služby naplňují standardy kvality sociálních služeb.

  • Nezávislost: Při jednání s klientem postupujeme nezávisle na svých postojích a názorech v oblasti politiky, světového názoru, vztahu k jednotlivým skupinám obyvatel, osobnosti klienta, postojích zřizovatele organizace a případných dárců, státních či jiných organizacích apod.
  • Nestrannost: Poskytujeme služby všem klientům bez ohledu na rozdíl rasy, pohlaví, postižení, sexuální orientace, politické příslušnosti, světonázorové orientace, sociálního statusu apod.
  • Diskrétnost: Považujeme všechna sdělení klientů za důvěrná. Respektujeme požadavek klienta, aby rozhovor probíhal v soukromí mimo doslech a dohled jiných osob. Klient má právo na zachování anonymity.
  • Bezplatnost: Služby poskytované klientům jsou bezplatné.
  • Respekt: Respektujeme právo klienta na informace, vyjádřit své přání, potřeby, názory, postoje a rozhodnutí klienta. Respektujeme právo klienta odmítnout nabízenou službu nebo odstoupit od ní bez uvedení důvodu.

 

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Pátek  :  8:00-12:00  -  a po domluvě 12:00 - 18:00
      Pondělí  :  8:00-12:00  -  a po domluvě 12:00 - 18:00
      Úterý  :  8:00-12:00  -  a po domluvě 12:00 - 18:00
      Středa  :  8:00-12:00  -  a po domluvě 12:00 - 18:00
      Čtvrtek  :  8:00-12:00  -  a po domluvě 12:00 - 18:00
  •  
  • Ambulantní
    • Pátek  :  8:00-16:00  -  pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání
      Pondělí  :  8:00-16:00  -  pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání
      Úterý  :  8:00-16:00  -  pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání
      Středa  :  8:00-16:00  -  pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání
      Čtvrtek  :  8:00-16:00  -  pracoviště Ulrichovo nám. - vždy po předchozím telefonickém objednání
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

ANO

Název poskytovatele

NOMIA, z.ú.

IČ poskytovatele

03087379

Kontaktní údaje na poskytovatele