Takový normální život, § 43 - Podpora samostatného bydlení
- Pomoci s nákupy
- Doprovod
- Zajistit kontakt s vrstevníky
- Aktivizovat, posílit, najít vlastní schopnosti
- Podpořit při hospodaření s penězi a zajištění chodu domácnosti
- Pomoc při jednání s úřady a institucemi
- Pomoci s úklidem bytu a praním
Území, na kterém je služba poskytována
Terénní: Náchod, Rychnov nad Kněžnou, Trutnov
Komu je služba určena
- Osoby s mentálním a kombinovaným postižením
- Osoby s chronickým duševním onemocněním
Věkové skupiny
- 18_75 let
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 1378201
- Druh sociální služby: § 43 - Podpora samostatného bydlení
- Adresa: Panská 79,51601 Rychnov nad Kněžnou
- Telefon: 722 944 446
- E-mail: simona.jancikova@pferda.cz
- Web: http://www.pferda.cz
Další adresy služby
- Adresa: Staré náměstí 53,51601 Rychnov nad Kněžnou
- Adresa: Hurdálkova 371,54701 Náchod
- Adresa: Na Struze 30,54101 Trutnov
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Dospělí občané ve věku 18 až 70 let s lehkým mentálním postižením, případně s duševním onemocněním, kdy primární postižení či onemocnění může být v kombinaci s jiným druhem postižení (neurologické, tělesné, psychické) žijící v Rychnově nad Kněžnou a okolí (tj. okres Rychnov nad Kněžnou) a v Náchodě a okolí (tj. okres Náchod) a městě Trutnov.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním služby je pomoct klientům udržet si samostatné bydlení s co nejmenší mírou asistence a umožnit jim život pokud možno co nejvíce podobný tomu, který žijí lidé z majoritní společnosti.
3. Nabízené činnosti
Klienty učíme:
- pečovat o svou domácnost a nakupovat,
- jak pečovat o dítě, nebo dalšího člena domácnosti, který je například nemocný,
- jak správně komunikovat s lidmi,
- jak trávit svůj volný čas,
- orientovat se v partnerských vztazích
- jak získat potřebné pracovní návyky,
- jak využít různé veřejné služby (např. se objednat ke kadeřníkovi),
- postarat se o sebe a žít zdravým životním stylem.
Klientům pomáháme, aby:
- měli doma uklizeno, a to i v v rámci velkého úklidu (mytí oken, úklid po malování, po stěhování,...)
- měli v pořádku a udržované své domáci spotřebiče,
- měli uvařeno,
- měli nakoupeno vše potřebné,
- hospodařit s jejich finančními prostředky,
- se mohli účastnit různých volnočasových aktivit
- se mohli dostat tam, kam potřebují (k lékaři, na úřad,...)
- měli všechny potřebné informace o jejich právech a povinnostech ve formě, které rozumí,
- měli zařízené všechny potřebné úřední záležitosti.
4. Specifika služby
Úkony jsou účtovány po minutách, v případě skupinových aktivit se úhrada rozpočítává mezi všechny zúčastněné klienty.
Služba nevlastní žádné byty, klient musí mít své vlastní bydlení (byt/dům v osobním vlastnictví nebo pronájmu) nebo alespoň bydlet trvale na ubytovně.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Úterý : 07:00-20:00 Středa : 07:00-20:00 Pondělí : 07:00-20:00 Čtvrtek : 07:00-20:00 Pátek : 07:00-20:00 Sobota : 08:00-11:00 Sobota : 15:00-18:00 Neděle : 08:00-11:00 Neděle : 15:00-18:00
-
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBA90 Kč/ hodinu pro všechny zákonné úkony, mimo fakultativních, které jsou zdarma.
Fakultativní činnost
ANONápomoc při rozhodování - úkon je poskytován klientovi zdarma - organizace nabízí možnost s klientem uzavřít smlouvu o nápomoci dle nového Občanského zákoníku a poskytovat mu služby podpůrce.
Architektonická bezbariérovost
ANOKanceláře služby jsou ve vyšších patrech bez možnosti výtahu. Do kanceláře je přístup pouze poschodišti. Pracovník s klienty ale pracuje v jejich přirozeném prostředí, tedy záleží, jestli je samotný byt uživatele bezbariérový, pracovník s klientem může navštěvovat místní veřejné služby, které mohou, ale nemusí být bezbariérové (nákup v obchodě, zařizování na poště, úřadu, atd.)
Název poskytovatele
PFERDA z.ú.
IČ poskytovatele
26657431
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Panská 79,51601 Rychnov nad Kněžnou
- Telefon: 605 106 148
- E-mail: jana@pferda.cz
- Web: http://www.pferda.cz