Domov se zvláštním režimem, § 50 - Domovy se zvláštním režimem
- Dovézt, připravit jídlo
- Zajistit hygienu a podmínky pro hygienu
- Pomoci s oblékáním
- Dohled během dne
Území, na kterém je služba poskytována
Pobytová: Trutnov
- Kapacita počet lůžek: 84
Komu je služba určena
- Osoby ohrožené sociálním vyloučením z důvodu věku (senioři)
- Osoby s chronickým duševním onemocněním
Věkové skupiny
- 40+ let
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 7663376
- Druh sociální služby: § 50 - Domovy se zvláštním režimem
- Adresa: Tmavý Důl 958,54234 Rtyně v Podkrkonoší
- Telefon: 499859008
- E-mail: krumpholzova@dsptmavydul.cz
- Web: http://www.dsptmavydul.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Cílová skupina
Dle registrace číslo 7663376 jsou cílovou skupinou služby dospělí: 40-65 let, mladší senioři: 65- 80 let a starší senioři: nad 80 let.
Komu je služba určena:
- osobám se sníženou soběstačností z důvodu chronického duševního onemocnění
- osobám s demencí, organickou duševní poruchou či onemocnění způsobé dysfunkcí mozku
- osobám s alkoholovou demencí bez příznaků akutní závislosti
Všechny výše uvedené okruhy osob vyžadují:
- plně ošetřovatelskou péči
- pravidelnou podporu a dohled při běžných životních úkonech, které není možné zajistit terénní, ani ambulantní formou podpory
- použití bezpečnostních a specifických prvků k ochraně jejich zdraví a života, které nelze zajistit v jiné pobytové službě typu domova pro seniory nebo domova pro osoby se zdravotním postižením
Členění budovy DZR:
Oddělení A – přízemí (40 lůžek) – zde poskytujeme pomoc osobám, které mají sníženou soběstačnost z hlediska orientace, vedlejších projevů duševního onemocnění (jako je například demence, poruchy osobnosti) a které potřebují pomoci také se samostatným pohybem – s tímto našim uživatelům pomáháme pomocí 100 % pokrytí stropního kolejnicového zvedacího systému pro snadnější a pohodlnější přesun klientů z lůžka (např. pro použití koupelny, vysazení do křesla/vozíku) či naopak pro uložení klienta zpět do lůžka.
Oddělení B – 1. patro (44 lůžek) – zde poskytujeme pomoc osobám, které mají sníženou soběstačnost z hlediska orientace, vedlejších projevů duševního onemocnění (například demence, poruchy osobnosti) a které potřebují pomoc také s orientací v prostoru pro samostatném pohybu – zde pracujeme se zabezpečeným prostorem.
2. Smysl, poslání a cíl služby
Posláním naší organizace je poskytování pobytových služeb osobám se sníženou soběstačností z důvodu potřeby pravidelné pomoci druhé osoby a dohledu při běžných úkonech. Služba je poskytována v také podpoře, která zajistí důstojný život v bezpečném prostředí. Cílem služby je řešení nepříznivé sociální situace uživatele poskytováním kvalitních služeb kvalifikovaným a vzdělaným personálem, což vede k udržení nebo zlepšení kvality života. Snažíme se také o podporu nekonfliktního soužití mezi uživateli a zajištění jejich bezpečnosti.
3. Nabízené činnosti
V rozsahu poskytovaných služeb se řídíme dle §3 a §15 Vyhlášky 505/2006 Sb. v platném znění. Konkrétní poskytování pomoci v jednotlivých činnostech se řídí individuálním plánem, který je pravidelně přehodnocován.
a) Poskytnutí ubytování
a) 1. Ubytování: Zajistíme celoroční ubytování ve vybavených jedno a dvoulůžkových pokojích. Samozřejmostí je TV a připojení na wifi. Součástí ubytování jsou WC a koupelny, které jsou pro všechny uživatele společné na chodbách. Zároveň pro Vás máme připravené společenské prostory, které Vám jsou k dispozici včetně jejich vybavení. Celé vnitřní i vnější prostředí je bezbariérové, každá patrová budova má svůj vlastní výtah, kterým se bezpečně dostanete ven do zahrady nebo v případě nepřízně počasí na útulnou terasu. Kuřáci mají k dispozici určená místa ve venkovních prostorech. Všechny prostory k ubytování a užívání pro Vás udržujeme ve způsobilém stavu upravené k bezpečnému užívání.
a) 2. Úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení: V našem zařízení zajistíme pravidelný úklid všech vnitřních a vnějších prostorů, pomůžeme s pravidelným povlékáním lůžka našimi vlastními lůžkovinami, zároveň zajišťujeme praní lůžkovin a osobního prádla přímo v zařízení. Pokud uživatel potřebuje, jsme schopni osobní prádlo poupravit, pomůžeme také s označením prádla tak, aby se uživateli vždy v pořádku vyprané vrátilo zpět.
b) Poskytnutí stravy
b) 1. Zajištění celodenní stravy: V našem zařízení pro uživatele zajistíme celodenní stravu, kterou podáváme v jídelnách popř., pokud uživateli cokoliv nedovolí se stravovat na jídelně, tak na pokoji. Naši kuchaři připravují čtyři základní diety, které jsou pro uživatele stanoveny buď dle předpisu lékaře či po dohodě, diety jsou následující: D3 – normální, D4 – žlučníková dieta, D9 – diabetická dieta, D9/4. Zajištění stravy je v rozsahu tří hlavních jídel a jednoho vedlejšího. V případě diety D9 a D9/4 dvou vedlejších jídel. Stravu jsme schopni zajistit ve třech konzistencích – mleté, mixované a normální. Samozřejmostí je zajištění celodenního pitného režimu.
c) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
c)1. Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek: Zajistíme asistenci, dopomoc či pomoc při oblékání z nočního prádla do denního a naopak, pomůžeme s oblékáním ven či do společnosti s přihlédnutím k aktuálnímu počasí. Zároveň uživateli pomůžeme s ukládáním oblečení do skříně. Pokud si oblečení během dne uživatel znečistí nebo bude chtít navléci/sundat speciální pomůcku či vyměnit oblečení v jinou dobu, než je uvedená v garanci této činnosti, budeme se snažit mu vyhovět dle aktuálního stavu a zaměstnanosti pracovníků na daném oddělení. Negarantujeme však, že reakce bude vždy bezprostřední, vyjma mimořádných situací, kdy dojde k vážnému znečištění oděvu ze zdravotních důvodů. Pokud uživatel používá speciální pomůcky, jako jsou brýle, naslouchadla, protézy či bandáže končetin pomůžeme i s nimi. Zajistíme i označení oblečení nažehlovacím štítkem.
c) 2. Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík: Pomůžeme uživateli zajistit bezpečný přesun na invalidní vozík či polohovací křeslo s vysokým opěradlem, na vozík používaný při sprchování, na mobilní zvedací zařízení (taktéž používané při sprchování), na WC křeslo a na polohovací lůžko. Ve spolupráci s pracovníky záchranné služby, pomůžeme s přesunem na vozík či mobilní lůžko sanity také mimo zařízení při návštěvě lékaře. S přesunem na vozík pomůžeme také na různých výletech a návštěvách zajímavých míst či různých akcí mimo naše zařízení. Při jakémkoliv přesunu dbáme na to, aby uživatel věděl, co bude pracovník provádět. Dbáme také na to, abychom eliminovali či snížili bolest uživatele na minimum. Své tempo přizpůsobíme tak, aby bylo uživateli co nejpříjemnější. Podporu poskytujeme tak, aby byla zachována co největší míra soběstačnosti.
c)3. Pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh: Pokud uživatel sám nedokáže změnit polohu, poskytneme systematické pravidelné polohování s pomocí pomůcek pro polohování tak, abychom zamezili či zmírnili riziko vzniku otlaků a dekubitů. Frekvence polohování jsou popsány ve zdravotních záznamech a v individuálním plánu. K dispozici je také polohovací lůžko, se kterým uživatele naučíme manipulovat, nebo mu s touto manipulací rádi pomůžeme. Pokud bude chtít uživatel změnit polohu vsedě, pomůžeme mu se posunout, s pomocí různých pomůcek se budeme snažit zamezit padání ke straně atd. Pokud je pro uživatele obtížné sedět na klasickém invalidním vozíku, může využít naše mobilní polohovací křesla, na které lze umístit i jídelní stoleček. Se změnou polohy pomůžeme také před stravováním. Pomůžeme také se vstáváním z lůžka a uléháním.
c)4. Podávání jídla a pití: V našem zařízení zajistíme naplnění základní lidské potřeby – poskytnutí celodenní stravy a celodenního pitného režimu s potřebným rozsahem dopomoci, asistence nebo úplného provedení činnosti. Pokud má uživatel specifické odlišnosti ve stravování (PEG, PEJ) jsme schopni zajistit a podat potřebný druh formy stravy.
d) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
d)1. Pomoc při úkonech osobní hygieny: Pokud tyto úkony uživatel nezvládne sám a bude s nimi potřebovat pomoci, zajistíme pomoc s částečnou či celkovou hygienou – pomůžeme mu se dostat do koupelny, připravit potřebné pomůcky a oblečení. Pomůžeme také s péčí o chrup či zubní náhradu. Trpí-li inkontinencí, pomůžeme s omytím intimních partií a výměnou inkontinenčních pomůcek. Částečná, ale i celková hygiena může být prováděna i na lůžku (stejně jako výměna inkontinenčních pomůcek). Vždy však dbáme na zachování uživatelovi důstojnosti a soukromí. Podporu poskytujeme tak, aby byla zachována co největší míra soběstačnosti.
d)2. Pomoc při základní péči o vlasy a nehty: Pomůžeme s omytím vlasů, použitím kondicionéru či balzámu na vlasy a s použitím natáček či fénu. V případě, že je pro uživatele jakýkoliv přesun z lůžka velmi obtížný či bolestivý, můžeme mu pomoci s umytím vlasů (a ostříháním nehtů) přímo na lůžku. Použijeme k tomu buď plastové umyvadlo, nebo speciální čepice na mytí vlasů (se suchým šamponem). Na pokoji uživatele může navštívit také pedikérka či kadeřnice. Nejsme odborníky při ošetření nehtů (především u uživatelů, kteří trpí diabetem) či stříhání vlasů, to znamená, že na tyto úkony máme domluvenou veřejnou službu, kterou samozřejmě uživatel bude moci využít. Pokud uživatel potřebuje pomoc s oholením, rádi mu takovou pomoc zajistíme s použitím žiletek či strojků na holení.
d)3. Pomoc při použití WC: Uživateli pomůžeme s doprovodem na WC, popřípadě s provedením očisty. Pokud je pro uživatele chůze na WC obtížná, může využít WC křeslo. Při využití WC křesla zajistíme pomoc s použitím, pravidelnou dezinfekci a výměnu mísy či močové lahve popř. permanentního katetru, o jehož pravidelnou výměnu se postará náš zdravotní personál, nebo uživateli takovou službu zprostředkuje. Pracovníci mohou také pomoci s vypouštěním a výměnou sběrného pytlíku. Čistotu mís a lahví udržujeme pomocí speciální myčky, která pracuje na bázi omývání párou, která se tvoří ze speciálního roztoku, který je do této myčky dle potřeby doplňován.
e) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
e) 1. Podpora při využívání služeb a běžně dostupných informačních zdrojů: Služby, které potřebujete využít, můžete využít několika způsoby. Rádi poradíme Vám či vašim blízkým, kam se můžete obrátit, pokud budete potřebovat využít služby mimo naše zařízení nebo využít jiné informační zdroje. Rádi Vám v rozsahu naší nabídky zajistíme doprovod i dopravu za určitou službou (např. zdravotní, právní, sociální a další), nebo Vám službu zprostředkujeme přímo v našem Domově (např. ověření podpisu, praktický lékař, nákupy a další). Podmínkou pro poskytnutí našich služeb a podpory v této oblasti je situace, kdy si tyto potřeby nemůžete zajistit sami (pomocí vašich dovedností) nebo s pomocí vašich blízkých osob, rodiny nebo jiných přirozených a dostupných služeb. Každý všední den je do zařízení dovážena pošta. Pokud uživatel potřebuje s přijetím nebo přečtením, či napsáním a odesláním pošty pomoci, pomůže mu s tím naše sociální pracovnice. Dochází k nám také jednou za měsíc kadeřnice a zpravidla jednou týdně pedikérka. Rádi také domluvíme schůzku s duchovním. Pokud uživateli čtení dělá problémy, pracovníci přímé péče či pracovníci pro aktivizaci rádi nabídnou svou pomoc.
e)2. Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících další začleňování osob: Snažíme se o to, aby pro uživatele nebylo využití pobytové sociální služby něčím, co jej „odtrhává“ od rodiny, přátel. Rodina či přátelé mohou přijít kdykoliv na návštěvu, samozřejmě s ohledem na noční dobu a režim dne v zařízení. Pořádáme také různé akce, na které zveme širokou veřejnost a vaše rodina se o těchto akcích může dozvědět na webových stránkách či našem facebooku. Podporujeme také to, když uživatel vyjede se svou rodinou či přáteli na výlet mimo náš Domov. Naši pracovníci uživateli pomohou se vším potřebným. Možné je také využít služeb České pošty, která k nám do zařízení dojíždí zpravidla každý všední den.
g) Aktivizační činnosti
g) 1. Volnočasové a zájmové aktivity: Naše zařízení poskytne pravidelné i nepravidelné aktivity, aktivity v zařízení či mimo něj a aktivity skupinové i individuální. Tyto aktivity slouží pro jednoho pouze jako zpestření dne či zahnání nudy, ale pro někoho mají terapeutický význam. Mezi tyto aktivity patří: tzv. Veselý pondělek = jedná se o aktivitu zaměřenou na ruční práce, výrobu výzdoby na různé svátky a různá témata. Aktivita je zaměřená individuálně podle toho, jak je daný senior manuálně zručný. Cvičení a zpívání = při této aktivitě mají uživatelé možnost se rozcvičit tělo, paměť i hlasivky. Promítání filmů v kině = v našem zařízení máme k dispozici místnost, která je upravená jako kino pro uživatele se vším potřebným vybavením. Šipky = při této aktivitě máte možnost procvičit si svou mušku hodem šipky na terč a zasoutěžit si. Canisterapie = do našeho zařízení dochází pravidelně 1x za 14 dní školená canisterapeutka se svými psy a individuálně navštěvuje uživatele na jejich pokojích. Aby se dostalo na každého, střídají se návštěvy podle oddělení a pater. Individuální aktivity = máme pro uživatele připravené aktivity, jako je předčítání, pouštění vaší oblíbené hudby, různé aktivity zaměřené na rozpomínání (například rozhovory o tom, jak vypadal váš dům, vaše zahrada, kam jste nejraději chodili a další – vše v takové míře, aby vám to bylo příjemné). Individuální mohou být také procházky. Výlety mimo Domov = s uživateli jezdíme na různá vystoupení, zábavy, výstavy, na zajímavá místa, ale také do jiných Domovů či zařízení. Dalšími aktivitami jsou: procvičování paměti pomocí různých kvízů a rozhovorů, hraní společenských a deskových her, vaření či pečení v kuchyňce na oddělení, osazování květin, grilování v zahradě, zpívání s kytarou, akce pořádané v Domově pro vaše pobavení (s přizváním rodiny/veřejnosti) – např. koncerty, vystoupení, zábavy, návštěvy čarodějnic, Mikuláše.
g) 2. Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím: Pečujeme o uživatele tak, aby je jejich imobilita neomezovala a nevedla ke vzniku sociální izolace. Proto uživatele rádi doprovodíme s kompenzačními pomůckami, na invalidním vozíku nebo na polohovacím křesle do vnitřních společných prostor nebo do zahrady či na terasu. Rádi pomůžeme i s přípravou – úpravou oděvu, zajištění nezbytných potřeb s sebou je samozřejmostí – umístění na pohodlné místo, umístění do stínu, zajištění tepla a samozřejmě i zajištění doprovodu zpět na pokoj. Je zde možnost se účastnit společenských a kulturních akcí konaných přímo v zařízení. Pokud je uživatel mobilní minimálně pomocí invalidního vozíku, je možnost se zúčastnit i akcí konaných mimo zařízení. Pokud chce uživatel navštěvovat různá sdružení či setkání (např. zahrádkáři atd.), pomůžeme mu zajistit dopravu na takovou akci – např. najdeme vhodnou linkovou dopravu, zajistíme doprovod, pomůžeme zkontaktovat rodinu. Pokud nic z řečeného není možné, nabízíme variantu, že zajistíme odvoz pomocí vlastního vozového parku. Toto však může být garantováno max. 1x za půl roku a v okruhu 30km od Domova.
g) 3. Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností: Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností probíhá při jakékoliv činnosti týkající se oblasti základních životních potřeb. Naši pracovníci rádi pomohou znovu získat ztracené dovednosti, pokud je to možné, či si tyto dovednosti zlepšit či udržet. Dovednosti jsou nacvičovány jak pomocí běžných sebe obslužných činností, tak i cvičeními, které jsou zaměřené přímo na danou oblast dovedností. Máme pro Vás také připravené různé společenské hry či skupinové práce, při kterých si můžete procvičit spolupráci a komunikaci s ostatními. Pokud je uživatelovým cílem zlepšení či udržení nějaké konkrétní dovednosti, která spadá do výše jmenovaných kategorií, a potřebujete pro zlepšení či udržení této dovednosti podporu druhé osoby, klíčový pracovník s klientem zpracuje „Akční plán“, který uživatelovi pomůže jasně si naplánovat kroky k dosažení stanoveného cíle, případné překážky a vyhodnocení, zda se daří daného cíle dosahovat.
h) Pomoc při uplatnění práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
h) Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů: Pokud je to pro uživatele obtížné a nemohou mu pomoci ani blízcí, rádi pomůžeme s uplatňováním práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Můžeme uživateli pomoci s vyřizováním stížností, doprovodíme a pomůžeme mu s jednáním při obstarávání osobních záležitostí např. na úřadech. Pomůžeme také s vyplněním potřebných formulářů. Pokud potřebujete podporu při převzetí důchodu, hotovosti a zaplacení pohledávek, můžeme asistovat a poradíme. Pokud je uživatel Neslyšící a ovládá Český znakový jazyk, rádi sjednáme služby tlumočníka.
§ 2 odst. 1) Základní sociální poradenství
§3 Základní sociální poradenství
Základní sociální poradenství se při poskytování sociálních služeb zajišťuje v rozsahu těchto úkonů:
a) poskytnutí informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby,
b) poskytnutí informace o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob a o jiných formách pomoci, například o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče,
c) poskytnutí informace o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, a o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě,
d) poskytnutí informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu.
Dále žadateli poradíme například jak vyplnit Žádost o přijetí, co vše je nutné zařídit před přijetím do pobytové sociální služby. Při prvním kontaktu s námi (popřípadě během pobytu v našem zařízení) ale může žadatel zjistit, že naše služba mu nenabídne přesně to, co by potřeboval, nebo nejsme schopni poskytnout službu v době, kdy jí potřebuje. V takovém případě žadateli naši sociální pracovníci rádi poradí, na jakou službu se obrátit a předají také seznamy zařízení poskytující tyto služby v Královehradeckém (v případě potřeby i jiném) kraji. Také žadateli a jeho blízkým rádi poradíme, kam se obrátit, pokud chtějí zůstat co nejdéle ve svém domácím prostředí (na jakou sociální službu, kde zažádat o sociální dávky a na jaké by mohli mít nárok). Při úmrtí blízkého také poradíme, co vše je v takové situaci nutné zařídit. Poradíme, co udělat pro získání určité sociální dávky popř. k čemu tato dávka slouží.
4. Specifika služby
Naše organizace se nachází v Trutnovském kraji a katastrálně spadá pod Rtyni v Podkrkonoší. Jsme příspěvkovou organizací, jejíž zřizovatelem je Královehradecký kraj. Najdete nás v klidné části po cestě z Malých Svatoňovic nebo Rtyně v Podkrkonoší směrem na Jívku či Radvanice. Prostředí našeho Domova budou milovat především lidé, kteří mají rádi přírodu a klid. Budovy Domova i celý venkovní areál stále zdokonalujeme tak, aby se zde všichni mohli cítit co nejvíce jako doma.
S čím můžeme našim klientům z hlediska specifického přístupu v rámci služby DZR pomoci
- individuální přístup a plánování,
- práce s riziky (práce s možnými projevy agrese, dezorientací, hlasitými projevy apod.),
- individuální aktivizace,
- práce s klienty ve spolupráci s nejbližšími – rodinou, opatrovníkem,
- pomoc s orientací v místě, čase, prostoru, osobách i situaci,
- pomoc s nabýváním ztracených dovedností, upevňování schopností.
Materiálně-technické zabezpečení DZR
Vzhledem ke specifičnosti cílové skupiny vyžadující speciální přístup a postupy při poskytování každodenní pomoci jsou prostory tohoto zařízení upraveny tak, aby pro naše klienty byly co nejbezpečnější, nejpřehlednější a zároveň nedocházelo k porušování osobních práv. Mezi prvky materiálně-technického zabezpečení domova se zvláštním režimem patří:
- Prostorné, dobře rozvržené a jemně barevné prostředí pro možný příjemný pobyt klientů nebo přehledný volný pohyb. Možnost individualizovaných piktogramů pro lepší orientaci v prostoru (oblíbený obrázek, označení pokoje/koupelny/předmětů/vlastní skříně apod.).
- Stejně tak je z důvodu bezpečnosti zajištěno uložení nádobí a ostrých předmětů v zabezpečených skříňkách.
- Totéž platí i o desinfekčních prostředcích. Bezpečnost při pohybu je také zajištěná madly na chodbách, kterých se můžete přidržovat. Madla jsou také na WC a v koupelně. Každý z pokojů je označen číslem a jmény klientů. Pokud budete potřebovat, pomůžeme Vám upravit prostředí pokoje tak, aby pro Vás bylo srozumitelné, samozřejmě pokud to bude v našich možnostech.
- Z důvodu bezpečnosti klientů je poschodí I. patra zabezpečeno prosklenou příčkou a dveřmi na kód. Klienti, kteří chtějí tyto dveře použít, mohou použít speciálního tlačítka pro otevření dveří či dle individuálně smluvených úkonů v individuálním plánu klienta vyčkat na doprovod personálu, který je doprovodí, kam budou potřebovat.
- Je zde také možnost individuálního zabezpečení okenních kliček v případě vyhodnocení vhodnosti tohoto preventivního opatření po předchozí pečlivé konzultaci.
- Možnost zamknutí místnosti klientem pro dodržení práva na soukromí – v případě vyhodnocení personálu, že hrozí klientovi nebezpečí, je možno tyto zamknuté dveře personálem otevřít zvenčí.
Specifický přístup služby DZR
Jak je níže popsáno v konkrétních poskytovaných činnostech a úkonech, veškerá práce s našimi klienty je uzpůsobena specifické cílové skupině osob, kde je vyžadován individuální přístup.
- S klienty v rámci našeho DZR pracuje kvalifikovaný personál, který postupuje dle individuálně smluvených postupů ke každému klientovi specificky. Personál funguje v rámci celého týmu – pracovníci v sociálních službách, zdravotní sestry, aktivizační pracovnice, sociální pracovníci, rehabilitační pracovníci – a spolupracuje s Vámi, příp. s Vaší rodinou/nejbližšími/zákonným zástupcem a externími odborníky (odborní či praktičtí lékaři atp.).
- Náš personál Vám v případě potřeby pomůže specifickým přístupem vypořádat se či zmírnit vedlejší projevy Vašeho onemocnění (projevy dezorientace, zmatenosti nekoordinovaných nebo hlasitých projevů). Využíváme k tomu například své znalosti, zkušenosti a metody práce s projevy těchto onemocnění (doplňované pravidelným proškolováním), klidného přístupu, práce v týmu personálu nebo také práce s minulostí (na základě projevů Vaší nemoci popsaných v Individuálním plánu a toho, jaké podněty pomohly projevy zmírnit aplikuje personál specifický přístup).
- Aktivizační činnosti probíhají obdobným způsobem, snažíme se s každým klientem pracovat individuálně a pomoci mu smysluplně vyplnit volný čas, rozvíjet své schopnosti či pomoci v získávání těch ztracených k zachování kvality života.
- Pomůžeme Vám také se zmírněním či prací s riziky, které Vaše situace nebo zdravotní stav přináší. Tato rizika společně s Vámi pravidelně posuzujeme a v rámci Individuálního plánu tvoříme nejvhodnější postup, jak s nimi pracovat.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Pobytová
-
Úhrada za služby
PLACENÁ SLUŽBAAktuální ceník: https://www.ddtmavydul.cz/nase-nabidka/
Další informace k úhradám u sociálních pracovnic zařízení na tel. čísle 499 859 008.
Fakultativní činnost
NEArchitektonická bezbariérovost
ANONázev poskytovatele
Domov sociální péče Tmavý Důl
IČ poskytovatele
00194913
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Tmavý Důl 958,54234 Rtyně v Podkrkonoší
- Telefon: 499 886 607
- E-mail: kubak@dsptmavydul.cz
- Web: http://www.dsptmavydul.cz