Terénní program - Aufori, o.p.s., § 69 - Terénní programy

Služba naplňuje potřebu:
  • Poradit
  • Pomoc při jednání s úřady a institucemi
  • Podpořit při hospodaření s penězi a zajištění chodu domácnosti

Území, na kterém je služba poskytována

Terénní: Hradec Králové, Jičín, Náchod, Rychnov nad Kněžnou, Trutnov

Komu je služba určena

  • Osoby ohrožené sociálním vyloučením pro životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností a sociálně znevýhodňující prostředí

Věkové skupiny

  • 15+ let

Kontaktní údaje na službu

  • Identifikátor sociální služby: 1758706
  • Druh sociální služby: § 69 - Terénní programy
  • Adresa: Habrmanova 136,50002 Hradec Králové
  • Telefon: 773 284 868
  • E-mail: bergmannova.aufori@gmail.com
  • Web: www.aufori.cz

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

V rámci terénního programu spolupracujeme s osobami od 18 let výš, které jsou ohroženy či zasaženy chudobou. Pomáháme jim řešit problémy s bydlením, dluhy, nezaměstnaností, komunikací na úřadech a institucích tak, aby se zlepšila jejich celková sociální situace. S klienty spolupracujeme na území celého Královéhradeckého kraje. 

2. Smysl, poslání a cíl služby

V terénních programech podporujeme sociální fungování a začlenění lidí, kteří žijí v nepříznivých podmínkách. Pomáháme jim překonat problémy s bydlením, prací a dluhy, které jsou způsobeny chudobou a které nezvládají vyřešit vlastními silami. Takové lidi vyhledáváme, pomáháme nastavit postup řešení jejich situace, zprostředkováváme pomoc dalších institucí a dohlížíme na to, jestli navržená řešení vedou k překonání nepříznivé situace.

3. Nabízené činnosti

Základní nabízené činnosti:

1. vyhledáváme lidi, kteří nejsou schopni řešit svou nepříznivou situaci sami, zároveň nedokážou sami najít pomoc, vyhledat ji a využívat

2. pomáháme těmto lidem zorientovat se v jejich problémechstanovit plán řešení a dohlížíme nad tím, zda navržená řešení vedou k překonání nepříznivé situace

3. klientům poskytujeme poradenství, asistenci a podporu (především při řešení problémů s bydlením, s dluhy, nedostatkem financí a v komunikaci se společenskými institucemi)

4. klienty doprovázíme na místa, kam se sami jít zdráhají nebo kde se jim doteď nedařila najít společná řeč (úřady, škola, lékaři aj.)

5. klientům předáváme kontakty na další návazné služby a instituce, které by mohly přispět k zlepšení jejich životní situace; iniciujeme diskuze, vyjednáváme a upozorňujeme společenské instituce a návazné služby na možné překážky, které klientům brání nebo znemožňují, aby jich využíval

4. Specifika služby

Terénní program je poskytován v přirozeném prostředí klientů v rámci celého Královéhradeckého kraje. Za klienty dojíždíme, službu tak koncipujeme jako flexibilní. Služba je tak pro zájemce velmi nízkoprahová.

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Středa  :  8:00-16:30
      Pondělí  :  8:00-16:30  -  Provozní doba kanceláře v Kostelci nad Orlicí 9:00 - 11:00 hodin.
      Úterý  :  8:00-16:30
      Čtvrtek  :  8:00-16:30  -  Provozní doba kanceláře v Kostelci nad Orlicí 13:00 - 15:00 hodin.
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Služba v rámci terénního programu je poskytována bezplatně.

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

ANO

Prostory kontaktního místa v Hradci Králové jsou bariérové pro osoby s pohybovým handicapem (schody). Zájemci o službu mohou kontaktovat službu telefonicky a dohodnout si schůzku se sociálním pracovníkem u něho v domácnosti.

Prostory kontaktního místa v Kostelci nad Orlicí jsou bezbariérové (výtah), takže schůzka se zájemcem o službu s pohybovým handicapem může proběhnout rovněž v prostorách kanceláře. 

 

Název poskytovatele

Aufori, o.p.s.

IČ poskytovatele

01582241

Kontaktní údaje na poskytovatele