Obecný zájem, z. ú., § 40 - Pečovatelská služba

Služba naplňuje potřebu:
  • Pomoc při jednání s úřady a institucemi
  • Půjčování komenzačních pomůcek
  • Doprovod
  • Pomoci s oblékáním
  • Dovézt, připravit jídlo
  • Pomoci s nákupy
  • Zajistit hygienu a podmínky pro hygienu
  • Dohled během dne
  • Pomoci s úklidem bytu a praním

Území, na kterém je služba poskytována

Terénní: Smiřice

  • Kapacita počet uživatelů/ intervencí: 85

Komu je služba určena

  • Osoby ohrožené sociálním vyloučením z důvodu věku (senioři)
  • Osoby se zdravotním postižením

Věkové skupiny

  • 27+ let

Kontaktní údaje na službu

  • Identifikátor sociální služby: 9097155
  • Druh sociální služby: § 40 - Pečovatelská služba
  • Adresa: Gen. Govorova 575,50303 Smiřice
  • Telefon: 731 185 873
  • E-mail: iveta.brzkova@pssmirice.cz
  • Web: www.pssmirice.cz

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

     Služby poskytujeme seniorům, lidem fyzicky nemocným, kteří se ocitli v nepříznivé sociální, životní situaci a pro svůj zdravotní stav si nemohou sami bez pomoci druhé osoby obstarat základní životní potřeby.

2. Smysl, poslání a cíl služby

Poslání organizace

Posláním a dlouhodobým cílem organizace je poskytování sociálních služeb. Poskytovat takovou podporu, která klientům, umožní zůstat ve svém přirozeném prostředí a společenství a v maximální možné míře zachovat si svůj dosavadní způsob života. Umožnit klientovi využívat místní instituce poskytující služby veřejnosti, setkávat se se svými blízkými, s místní komunitou. Poskytovat služby bezpečně, odborně, zachovávat a rozvíjet důstojný život klientů. Sociální služby poskytujeme v domácnostech klientů služeb kvalifikovanými pracovníky.

Cíle organizace

1. Poskytování sociálních služeb, dle platných norem, zákonů (Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách). Naplňovat standardy kvality sociálních služeb, které jsou aktuálně zpracovávány a vydávány vnitřními směrnicemi organizace.

2. Přispívat k rozvoji a zvyšování kvality poskytovaných služeb, odborného vzdělání všech pracovníků organizace a počtu spokojených klientů služeb.

3. Uspokojovat potřeby klientů tak, aby mohli žít běžným způsobem života, na který jsou zvyklí, podporovat klienty v samostatnosti, nezávislosti a začleňování do společnosti.

4. Přispívat ke zvýšení dostupnosti sociální služby lidem potřebným. Podpora a rozvoj funkčního systém spolupráce s městem Smiřice a s obcemi, ve kterých služby poskytujeme.

5. Stabilní postavení v síti registrovaných poskytovatelů sociálních služeb v  Královéhradeckém kraji.

6. Za účelem zajištění stabilního provozu a důstojných podmínek pro práci zaměstnanců a zainteresovaných osob organizace, získávání více zdrojové finanční podpory.

3. Nabízené činnosti

ÚKONY A POPIS  POSKYTOVANÝCH  ÚKONŮ

  1. pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

          1.  pomoc a podpora při podávání jídla a pití

  • ohřev hotového jídla v mikrovlnné troubě nebo na plotně a podání na talíř
  • rozkrájení, rozmixování, oloupání potravin, otevření nádoby
  • při postižení horních končetin nakrmení klienta
  • nalití, podání pití do sklenice, hrnečku, lahve
  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 3 x denně

    2.  pomoc při oblékání a svlékání, včetně speciálních pomůcek

  • při převlékání z nočního do denního oděvu a naopak
  • do oděvů k lékaři, přátelům, na kulturní, společenské akce
  • z a do oděvu, při použití vany, sprchy, WC
  • zutí, nazutí obuvi, zavázání tkaniček
  • kompenzační pomůcky – tlakové punčochy, korzety, ortézy, protézy, pásy
  • optimální denní časový rozsah 30 minut, četnost 2 x denně

    3. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru

  • pomoc klienta při pohybu v prostoru bytu, pomoc při pohybu za pomocí chodítka, holí, vozíku, uvědomění si kde se v dané chvíli nachází
  • monitorování překážek, nábytku v bytě
  • optimální denní časový rozsah 40 minut, četnost 1 x denně

    4. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík

  • z a na  lůžko, vozík, křeslo, gramofon, chodítko
  • polohování klienta na lůžku   
  • optimální denní časový rozsah 30 minut, četnost 4 x denně

    2.pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu

  • 1.Pomoc při úkonech osobní hygieny

  • pomoc při mytí celého těla, intimní partie pouze při omezené hybnosti klienta
  • ranní hygiena: mytí obličeje, rukou, čištění chrupu, protézy
  • pomoc při sprchování, koupání v domácnosti
  • pomoc při použití běžných pleťových krémů
  • u ležícího klienta mytí na lůžku žínkou a osušení
  • hygienické prostředky a ručníky používá klient vlastní

    Ne- neholíme, nedepilujeme, nelíčíme, v případě otevřených ran nekoupeme

  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 2 x denně

    2. pomoc při základní péči o vlasy a nehty

  • česání, úprava vlasů, mytí, vysušení fénem klienta
  • stříhání nehtů na rukou, čištění, pilování (nůžkami, pilníkem klienta)
  • hygienické prostředky a ručníky používá klient vlastní

    Ne – stříháme vlasy a nehty na nohou

     V případě zájmu zajistíme kadeřnici, pedikérku

  • optimální denní časový rozsah 40 minut, četnost 1 x týdně

     

    3. pomoc při použití WC

  • podsunutí, vynesení WC mísy, bažanta
  • pomoc při usedání a vstávání z toalety
  • výměna hygienických pomůcek
  • u ležícího klienta, klienta s postiženým zrakem sundání, omytí a utření intimních partií a výměna čisté hygienické pomůcky, je-li takto dohodnuto
  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 3 x denně

     

  1. poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

    1. zajištění stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy, potřebám dietního stravování:

  • zajištění stravy splňující DIA normy dle dohody na místo klientem určené, jedná se o  nákup hotového jídla nebo jednotlivých potravin a to v obchodech města Smiřice)
  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 1 x denně

     

    2. dovoz nebo donáška jídla:

  • dovážka nebo donáška jídla v termojídlonosiči do bytu klienta
  • jídla vozíme z jídelny Základní školy Smiřice a ze stravovacího zařízení Holohlavy v době od 10,30-13,30 hod. v pracovní dny, četnost 1 x denně
  • termojídlonosiče jsou klientům pronajaty za úhradu
  • součástí pronájmu termojídlonosičů je objednávání, odhlašování, přihlašování jídel a manipulace s termojídlonosiči

             

    3. pomoc při přípravě jídla a pití:

  • pomoc klientovi společně připravit jednoduchá, rychlá jídla, nevaříme
  • pomoc s úkony, které sám nezvládne
  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 3 x denně

     

    4. příprava a podání jídla a pití:

  • pracovník připraví jednoduché jídlo, pití dle požadavku klienta, obvykle běžným způsobem, je-li tak dohodnuto klienta nakrmí, nevaříme
  • ohřev v mikrovlnné troubě, mixování, krájení, strouhání, vaření teplých nápojů, příprava ovocných šťáv odšťavňovačem klienta
  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 3 x denně

     

  1. pomoc při zajištění chodu domácnosti

    1. běžný úklid a údržba domácnosti

  • k mytí, čištění jsou použity čistící prostředky klienta (nemá-li je jsou mu poskytnuty organizací za úhradu)
  • utření prachu z nábytku, ošetření nábytku leštěnkou, přípravky k tomu určenými
  • úklid, dezinfekce sociálního zařízení- mytí umyvadla, baterií, vany nebo sprchového koutu, toalety, obkladů
  • vytření, zametení podlahových krytin
  • omytí pracovní desky kuchyňské linky
  • mytí nádobí, běžné nádobí používané denní spotřebou, umytí houbičkou a saponátem  klienta
  • vyluxování luxem klienta (použití luxu organizace hradí klient)
  • zalití květin v bytě
  • vynesení odpadků, odpadky z domácnosti klienta v uzavřeném igelitovém pytli na místo k tomu určené                                                             
  • výměna lůžkovin, přehozů, svlečení a povlečení lůžkovin
  • skládání, žehlení prádla
  • optimální denní časový rozsah 120 minut, četnost 1 x denně

     

    2. pomoc při zajištění velkého úklidu bytu

  • vyčištění oken, mytí vnitřního rámu okna, prostředky k tomu určenými klientem služeb

          (nemá-li je, jsou mu poskytnuty organizací za úhradu)

  • sundání, pověšení záclon, závěsů z nebo na žabky, kroužky, tyče a to pouze ze schůdků

    (nemá-li je, jsou mu poskytnuty organizací za úhradu)

  • mytí konzol, parapetů
  • mytí dveří, stropních svítidel
  • ometení pavučin smetákem
  • optimální denní časový rozsah 180 minut, četnost 4 x ročně

     

    3. donáška vody

  • donesení balíku vod dle požadavku klienta maximálně 2 balíky denně, pouze z místních obchodů ve městě Smiřice
  • donáška vody ze studny klienta pouze na jeho denní potřebu do 20 litrů
  • optimální denní časový rozsah 40 minut, četnost 1 x denně

     

     

    4. topení v kamnech, donáška, příprava topiva, údržba topných zařízení

  • donáška uhlí, dřeva do bytu klienta max. objem 15kg na 1kbelík (maximální objem topiva na jeden den 4 kbelíky)
  • roztopení kamen na tuhá paliva, zapnutí přímotopů, nařízení ústředního topení na požadovaný stupeň
  • mytí radiátorů, trubek, omytí vrchní desky kamen

    Ne – nevymetáme komíny, roury, v případě potřeby možnost objednání kominíka, opraváře-kamnáře, neskládáme uhlí, neštípáme, neřežeme dřevo

  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 1 x denně

     

    5.   nutné pochůzky

  • pracovnice zajistí úkon dle požadavku klienta na místě určeném klientem ve městě Smiřice, popřípadě v obcích kde služby poskytujeme (např.: lékárna, pošta, květinka, úřad, tabák, domácí potřeby, spořitelna, lékař…atd.)
  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 3 x týdně

     

    6. běžný nákup do 5kg

  • nákup sortimentu v místních potravinách „u Brože“ ve Smiřicích, popřípadě v obcích kde služby poskytujeme, pokud je v místě obchod, nepřesahující 5kg
  • optimální denní časový rozsah 60 minut, četnost 3 x týdně

                                 

    7. velký nákup do 15kg      

  • nákup sortimentu v místních potravinách „u Brože“ nepřesahující 15kg, nákup ošacení, nezbytného vybavení domácnosti v místních obchodech města Smiřice
  • optimální denní časový rozsah 75 minut, četnost 2 x měsíčně

     

    8. praní běžného prádla

  • vyprání osobního prádla v prádelně organizace v automatické pračce, za použití pracího prášku, aviváže organizace, pověšení, usušení, vyžehlení, předání                                                                                                                                                                                                 
  • prostředky na skvrny, jsou-li potřeba, hradí klient
  • ruční zašívání jehlou a nití drobných dírek, trhlin, přišití knoflíků
  • doba dodání čistého prádla je do 5 pracovních dní, četnost 2 x měsíčně

     

    9. praní ložního prádla

    -   vyprání ložního prádla v prádelně organizace v automatické pračce, pověšení, usušení,

          vyžehlení, složení, předání                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

  • použití pracího prášku, aviváže, škrobu organizace
  • prostředky na skvrny, jsou-li potřeba, hradí klient
  • ruční zašívání jehlou a nití drobných dírek, trhlin, přišití knoflíků
  • doba dodání čistého prádla je do 5 pracovních dní, četnost 1 x měsíčně

     

     

  1. zprostředkování kontaktu se společenským prostředí                                          

    doprovod

  • pracovník doprovází klienta služeb do místa určeného klientem a zpět domů ve městě Smiřice, popřípadě obcích, kde služby poskytujeme (lékař, veřejné instituce, úřady, společenské akce, procházky, návštěva kostela, hřbitova, muzea, kina, doprovázení dětí sjednáno vždy individuálně)
  • formy doprovodu: zavěšení klienta, v rámě, tlačení na invalidním vozíku, pracovník jde vedle klienta a pouze ho jistí
  • optimální denní časový rozsah 120 minut, četnost 1 x týdně

     

    F. základní sociální poradenství

     

  • poskytujeme zdarma
  • informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace, možnosti výběru sociální služby, formy pomoci, možnosti využívání běžně dostupných zdrojů, možnosti podpory

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Nepřetržitě
  •  

Úhrada za služby

PLACENÁ SLUŽBA

Ceník služeb s garantovanou nabídkou 

Ceník pečovatelských služeb platný od 1. 8. 2021

Základní činnosti

Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:

130Kč/1hod.

  •  pomoc a podpora při podávání jídla a pití
  •  pomoc při oblékání a svlékání, vč. speciálních pomůcek
  •  pomoc při prostorové orientaci a samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
  •  pomoc při přesunu na lůžko a vozík

Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:

130Kč/1hod.

  •  pomoc při úkonech osobní hygieny (mytí, koupání, sprchování klienta v domácnosti)
  •  pomoc při základní péče o vlasy a nehty
  •  pomoc při použití WC

Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:

  •  zajištění stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování - 130Kč/1hod.
  •  dovoz nebo donáška jídla - 30Kč/1jídlo
  •  pomoc při přípravě jídla a pití - 130Kč/1hod.
  •  příprava a podání jídla a pití - 130Kč/1hod.

Zprostředkování kontatku se společenským prostředím:

  •  doprovod (k lékři, na orgány veřejné moci, veřejné služby, kulturu a zpět) - 130Kč/1hod.

Sociální poradenství:

  •  bezplatně

Rozsah pečovatelských služeb a výše úhrad je v souladu se Zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a prováděcí vyhláškou č. 505/2006Sb.

Hodinová částka je účtována za skutečný čas strávený poskytováním úkonů, snímané čtecím zařízením (částka se úměrně krátí).

Klient svým podpisem stvrzuje, že byl seznámen s výší úhrad za poskytované služby. Cenu za stravné si stanovují jídelny samy, pokud cenu mění, informují klienta v dostatečném předstihu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fakultativní činnost

NE

                                                                                                                         

                                                                                                                                             

                                                         

                                                              

                                                                      

                                                                         

  

Architektonická bezbariérovost

ANO

Název poskytovatele

Obecný zájem, z.ú.

IČ poskytovatele

26643715

Kontaktní údaje na poskytovatele